Kako organizirati uzimanje uzoraka za tipizaciju i informiranje darivatelja u svojoj zajednici ili tvrtki?

U nastavku slijedi naputak za organizaciju akcije uzimanja uzoraka za tipizaciju i informiranje darivatelja. Na prvi pogled može Vam se činiti da je to jako složen zadatak, no prihvatite li ovaj izazov i odlučite li se organizirati akciju vidjet ćete da je to vrlo jednostavno, a mi ćemo vam tijekom cijelog procesa biti na raspolaganju za sva vaša pitanja i eventualne nedoumice! U Hrvatskoj je već održano mnogo ovakvih akcija u suradnji sa građanima i tvrtkama i upravo zahvaljujući tim našim dragim prijateljima broj novih darivatelja u Registru dobrovoljnih daivatelja koštane srži svaki dan raste.

Akcija uzimanja uzoraka za tipizaciju i informiranje darivatelja može se organizirati NA OTVORENOM kao ulična akcija (šator) ili U ZATVORENOM PROSTORU (tvrtka, privatni stan ili sl.). Odaberite model koji najviše odgovara Vašim mogućnostima.

Izuzetno je važno napomenuti da je dolje navedeno INFORMATIVNI NAPUTAK, te da su navedeni elementi podložni dogovoru. Sigurni smo da timskim radom možemo ostvariti akciju na svakoj lokaciji.

Dogovor sa Zakladom Ana Rukavina (ZAR)

  • Javiti se na broj telefona ZAR i dogovoriti detalje suradnje sa zaduženom kontakt osobom ZAR
  • Dogovoriti sve detalje suradnje
  • Dogovoriti uloge osoba u organizaciji (podijeliti zadatke)

Zadaci lokalnog organizatora

1. Dogovoriti datum održavanja akcije sa ZAR

2. Dogovoriti vrijeme održavanja akcije sa ZAR

3. Najave akcije i zajednički nastup u medijima:

  • Pismenim putem obavijestiti lokalne medije o akciji (u dogovoru sa ZAR)
  • Tisak postera i letaka koji najavljuju akciju (postavljanje promotivnih postera na datoj lokaciji zadatak je lokalnog organizatora, a pravovremena dostava pripreme za tisak je obveza ZAR)
  • Distribucija letaka prije i za vrijeme akcije (volonteri)

4. Suradnja s medijima

  • Sa ZAR definirati elemente eventualnog zajedničkog medijskog nastupa u svrhu komuniciranja usklađene zajedničke informacije za javnost i medije
  • Medijima možemo dati na raspolaganje TV spot i pjesmu ‘ŽELIM ŽIVOT’ i eventualno ponuditi razgovor (intervju) sa medijskim predstavnicima ZAR
  • Prema dogovoru i interesu moguće je organizirati PRESS konferenciju uoči događanja

5. Postavljanje šatora i potrebne opreme

Potonje su minimalne potrebe za održavanje ulične akcije:

  • Šator minimalne površine 32 m?(4×8 m)
    • Drvena podnica (ili sl.) s tapisonom tijekom hladnih mjeseci
    • Plinsko grijanje sa 6 tzv. gljiva. Ukoliko je šator veći, potrebno je i više grijalica (cca. 1 grijalica za svakih 5-6 m?) tijekom hladnih mjeseci
    • U šatoru zbog vađenja krvi mora biti adekvatna rasvjeta (prijedlog: više reflektora od po 500 W)
    • Ispred šatora jedan reflektor od 1 kW (ili dva po 500 W) za večernje sate tijekom zimskih mjeseci
    • “Uredne” stranice (najbolje jednobojan, bijeli)
    • Otporan na vremenske uvjete (kiša, snijeg).
  • 5 manjih četvrtastih (ili okruglih) stolova (prijedlog: s terasa kafića)
  • 4 visoka barska stola (za stajanje i popunjavanje pristupnica)
  • 15 stolica bez naslona sa strane (prijedlog: s terasa kafića)
  • 2 stola (veličine uredskog) za razglas i info pult
  • Razglas s CD playerom i jednim mikrofonom (mogućnost priključenja laptopa)
  • Dostupnost električne energije za rasvjetu i razglas
  • Krevet (može i na sklapanje, za darivatelje)

6. Realizacija akcije

  • 2-4 kvalificirane medicinske sestre sa iskustvom u vađenju krvi
  • Desetak volontera za pomoć u podjeli letaka, distribuciji plakata i oko šatora

Temeljem uspješno dogovorenih gore navedenih elemenata ZAR izdaje lokalnom organizatoru suglasnost za održavanje akcije temeljem koje lokalni organizator ishoduje sljedeće:

  • Dozvola za korištenje javne površine (izdaje gradska/općinska uprava)
  • Dozvola za održavanje javnog okupljanja (izdaje lokalni MUP)

Zadaci Zaklade Ana Rukavina

  • Informiranje i uska suradnja sa lokalnim organizatorom
  • Osigurati dostatan broj pristupnica za ulaz u Hrvatski registar dobrovoljnih darivatelja krvotvornih matičnih stanica
  • Osigurati dostatan broj informativnih letaka o dobrovoljnom darivanju krvotvornih matičnih stanica
  • ‘Pingvini’ s logotipom ZAR
  • ‘Banneri’ sa logotipom ZAR
  • Sitni kancelarijski materijal
  • Priprema za tisak plakata i pozivnih letaka
  • Liječnik (informator) i kvalificirane medicinske sestre
  • Nazočnost predstavnika ZAR na akciji

Ideje za komunikaciju s lokalnom zajednicom

  • Poziv relevantnim lokalnim institucijama i tvrtkama da se organizirano odazovu akciji
  • Obavijest srodnim udrugama koje djeluju lokalno (mogući volonteri i darivatelji)